ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ МӘДЕНИЕТ ЖӘНЕ СПОРТ МИНИСТРЛІГІ
Т.Қ.ЖҮРГЕНОВ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ӨНЕР АКАДЕМИЯСЫ
«КИНО ТАРИХЫ МЕН ТЕОРИЯСЫ» кафедрасы
7М02116 – «ӨНЕРТАНУ» / «Кинотеледраматургия»
білім беру бағдарламасы бойынша магистратураға қабылдау емтиханының сұрақтары:
1 пән. «Кинотеледраматургия шеберлігі»
- Драматургияның тарихы мен теориясы. М.М. Бахтин бойынша хронотоптың түсiнiк аппараты. Хронотоп драматургтың құралы ретiнде.
- Мифологема драматургтың құралы ретiнде.
- Хронотоп «кездесу – айырылысу»
- Хронотоп «жоғалту – табысу»
- Хронотоп «iздену – табу»
- Хронотоп «бiлместiк – танып-білу»
- Хронотоп «кешiру – кешiрмеу» т.б.
- Драматургиялық шығарма жазу барысында хронотопты қолдану тәжiрибелерi.
- Кейiпкерлер архитипi. Архетип драматургтың құралы ретiнде.
- Драматургиядағы мифологема. Мифологема драматургтың құралы ретiнде. «Дүниеге келу», «Оқу», «Ерлiк», «Сатқындық», «Жасампаздық», «Ажал» мифологемалары т.б.
- Драматургиялық шығарма жазу барысында мифологеманы қолдану тәжiрибелерi.
- Мотивацияның үш дәрежесi фабуланы дамытуға арналған құралдар ретiнде қолдану.
- Кейiпкерлер тартысы архетипке деген қозғалыс және олардың хронотоптағы стандартты өлшемдерi.
- Материалдық әлем тiл мен образ кейпiнде.
- Биологиялық әлем тiл мен образ кейпiнде (хайуандар, құстар, балықтар, жәндiктер т.б.).
- Драматургиялық жанрлар: трагедия, драма, мелодрама, трагикомедия, комедия.
- Драматургияның фольклорлық түрлерi. Эпос. Ертегi.
- Киноөнерi жанрларының ерекшелiктерi. Триллер. Боевик. Детектив. Балалар жасындағыларға арналған киношығарма жанрлары. Көркем телесериалдар жанры.
- Анимациялық фильмдер драматургиясы.
- Деректi кино мен хроника драматургиясы.
- Монолог және диалог.
- Полифония.
- М.М.Бахтин бойынша карнавалдық әрекет.
- Кейiпкерлер мiнездемесi.
- Экспрессия, рефлексия, санадан тыс.
2 пән. «Заманауи драматургия»
- Логлайн, өтініш, сценарий жазуға апарар жол синопсис.
- Драматургиялық этюд: «әрекет»
- Драматургиялық этюд: «жағдай»
- Драматургиялық этюд: «диалог»
- Драматургиялық этюд: «деталь»
- Кейіпкердің мінезі мен оның оқиғасы.
- Заман – кейіпкер – диалог.
- Сценарийді жоба ретінде қорғау.
- Балаларға арналған және балалар туралы фильмдердiң сценарийi
- Деректi кино. Деректi кинодағы мифологеманың маңызы.
- Радио мен телевиденияға арналған сценарий.
- Полифония монолог пен диалогты дамытушы.
- Бүгінгі қазақ киносындағы кейіпкер табиғатына және диалог ерекшеліне талдау жасау.
- Кейіпкер характерін сипаттап сценарийге кіріспе жазу.
- Оқиға өтетін орындағы детальдарды суреттеу.
- Қысқа метр фильмге сценарий жазу арқылы сценарист үшін 15 ережені пайдалануды игеру.
- Дыбыс драматургиясы.
- Сюжет құру, сол сюжетті біртұтас конструктивті композицияға кезек-кезегімен бағындыра білу дегенді қалай түсінесің?
- Драманың Аристотель анықтап кеткен классикалық үш деңгейі.
- Драматургия – интрига. Конфликт.
- Драмалық ситуацияның үш факторы дегенді қалай түсінесің?
- Фильм сюжетінің жабық аяқталу және ашық аяқталуы дегенді қалай түсінесің?
- Кино өнеріндегі жанрлар.
- Құрылымдағы жанрдың түрлері.
- Кинодағы сюжеттердің түрлері.
3 пән. «Киносценарий стилистикасы»
Кейiпкерлердiң санадан тыс әрекеттерi, интуиция, психологиялық
бiрлiктiң рөлi.
- Экспрессивтi қаһарман.
- Рефлектiлендiрушi қаһарман.
- Драматургиялық құралды мәтiндiк көркемдеуде қолдану.
- Ж.Аймауытовтың «Акбiлек»,«Қартқожа», М.Ауезовтың «Абай жолы» романдарындағы қазақтың архетиптерi.
- «Фаталист», «Революционер» «Кекшiл» архетиптерi.
- «Дон Кихот», «Алдар Көсе» архетиптерi.
- «Жауынгер», Спортшы» архетиптерi.
- «Кәрi кемпiр» архетипiнiң түрлерi.
- «Қазақ қызының» архетипi.
- Хайуанаттар, құс пен жыландар бейнесiмен суреттелген мифологемалар.
- Диалог көзқарастың шиеленiсуi iспеттес.
- Балалар драматургиясының тілі.
- Бір тақырыпты бірнеше рет жазу.
- Деректі кино материалдарын сұрыптау.
- Мәтін және оның астары.
- Тура және ауыпалы мағыналы сөздер.
- Драматургиядағы көпсөзділікпен күресу.
- Киносценарий тілінің негізгі критерийлері.
- Кейіпкердің интеллектісін таныта білу және образ табиғатын тап басу.
- Кейіпкер мінезімен сөйлеу ерекшеліктерін даралау.
- Мінездің сапалық ерекшеліктері.
- Киносценарийдің интонациясы мен ішкі поэтикасы.
- Жанр ерекшелігіне байланысты конфликтінің даму сипаты.
- Қазақ ертегілерінің сахналануы мен экрандалуы.