7М02110 – «СЦЕНОГРАФИЯ» / «Театр-сәндік өнері», «Театр, кино және ТД костюмі» (қаз)

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ МӘДЕНИЕТ ЖӘНЕ СПОРТ МИНИСТРЛІГІ

Т.Қ.ЖҮРГЕНОВ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ӨНЕР АКАДЕМИЯСЫ

 

«БЕЙНЕЛЕУ ӨЕНРІНІҢ ТАРИХЫ МЕН ТЕОРИЯСЫ» кафедрасы

 

7М02110 – «СЦЕНОГРАФИЯ» / «Театр-сәндік өнері», «Театр, кино және ТД костюмі» білім беру бағдарламасы бойынша магистратураға қабылдау емтиханының сұрақтары:

 

1 пән. «Сценография тарихы»

  1. Грек театр маскаларының түрлері.
  2. Ежелгі театр техникасы мен машинериясы
  3. Ежелгі театр сахнасын сәндеу тәсілдері?
  4. Амфитеатр құрылысын сипаттаңыз.
  5. Эккиклема және оның мақсаты?
  6. Параскенийдің функционалдық мәні.
  7. Скеннің функционалдық мәні.
  8. Парод –функционалдық мәні.
  9. Симультанды сахна түрлері.
  10. Телларилер және олардың негізгі мақсаты?
  11. Қозғалмалы, айналмалы декорацияларды атаңыз.
  12. Ортағасырлық мистерийлерді сәндеу.
  13. Периакттардың қолданылуы және мақсаты?
  14. Қашан және қай жерде қорап-сахна қолданылды?
  15. Сахна трансформациясының түрлерін атаңыз.
  16. «Метофориялық декорация» түсінігі?
  17. «Конструктивистік декорация» түсінігі?
  18. Кескіндемелік- суреттеуші декорация принциптері.
  19. Шығармашылық практикада театр макетін кім алғаш қолданды?
  20. Павильонды декорацияның принциптері.
  21. Архитектуралық-кеңістік декорацияның принциптері.
  22. Метофориялық декорацияның принциптері.
  23. Кескіндемелік- баяндаушы декорация принциптері.
  24. Вс.Мейерхольдтің конструктивистік декорация негізгі принциптері.
  25. Көрермендер үшін жартылай немесе толықтай қоршалған, ашық сахналық алаңға сипаттама беріңіз.                                                                                                                                                                

 

2 пән. «Сахна техникасы»

 

  1. Штанкеттерге немесе цельносварлы фермаларға ілінген, жоғарыдағы жарық құралдар тобының қызметі мен міндеті.
  2. Қазіргі заманғы театрдың негізі болып табылатын сахнаның пайда болуының тарихи негіздері.
  3. Көрермендер залында орналасқан, бір-немесе бірнеше алаңдарда бір уақытта іс-әрекеттер орындарын көрсету принципі негізіндегі сахна.
  4. Авансценаның алдыңғы шетіндегі планшеттегі шашыраңқы жарық сәуле құрылғыларының жүйесі.
  5. Сахнаның бір жағынан екінші жағына арнайы механикалық қондырғы және лебедкалар көмегімен қозғалатын кескін фонның (живописный задник) жұмыс істеу принципі.
  6. Сахна планшетімен және сахна аркасымен шектелген кеңістіктің параметрлері.
  7. Болашақ спектакльді әрлеудің белгілі бір масштабқа дейін кішіретілуі.
  8. Спектакльдің сыртқы формасын жасау саласында театрдың көркемдік –қойылым қызметін регламенттейтін және бақылайтын құжат.
  9. Спектакльді жасаудың қай кезеңінде режиссердің суретшімен жұмысы басталады?
  10. Театрдың өндірістік-шығармашылық қызметіне жататын жұмыстарды орындайтын театрдың көркемдік-техникалық қызметшілер тобы.
  11. Сахнада актерлар мен спектакльді әрлеу заттарының бір-біріне қатысты орналасуы.
  12. Сахна деңгейін көтеруге арналған декорациялық құрылымның прнциптері.
  13. Қозғалмалы сахна алаңының функционалды мақсаты.
  14. Жеке актерларды және декорация бөлшектерін жіңішке немесе қатты сәулелендіруге арналған проекция түріндегі жарықтандыру қондырғысы.
  15. Ішінде көрермендерге арналған орындары бар, қозғалатын немесе қозғалмайтын сақина түрінде жасалған, сахна алаңы. Осьтік сахна санатына жатады.
  16. Эскиздерді дайындауға және спектакльді әрлеу заттарын өндіруге жауапты театрдың қойылым бөлігінің құрылымдық бөлімшесі.
  17. Спектакль кейіпкерлері қажетті жағдайда бір жерден пайда болатын және бір жерге жоғалып кететін сахна планшетіндегі қондырғы. Жиі көтермелі-түсірмелі механизмдері бар.
  18. Сахнаны сенімді түрде жабуға мүмкіндік беретін, техникалық ерекшеліктері синхронды қозғалатын екі бөлігі мен иіс болып табылатын, шымылдықты ашу түрі.
  19. Декорацияның сипаттамасы және ерекшеліктерін, оларды дайындаудың технологиялық ерекшеліктерін, орналасуын бекітетін құжат.
  20. Беткі қабаты бар сахна құрылысының мақсаты.
  21. Көрермендер залы жағында көрінетін сахнаның артқы, бүйір планшеті деңгейінде орналасқан саханалық кеңістік бөліктерінің пайда болу тарихы.
  22. Спектакльдің бейнесін қалыптастыратын негізгі құрал- қозғалыс болып табылатын, декорация принципі. Мысал келтіріңіз.
  23. Сахна бүйірінде орналасқан көмекші бөлмелердің параметрлері мен негізгі мақсаты.
  24. Өз арасында лабиринтті құлып қалыптастыратын, күрделі профильді металды бағыттауыштардың мақсаты.
  25. Бүйір фураларын орналастыру, безендіруді монтаждау және басқа да сахналық жұмыстар үшін қолданылатын сахнаның бүйір жағындағы көмекші бөлмелерге техникалық стандарттар мен талаптар.

 

3 пән. «Декорация технологиясы»

 

  1. Фон болып табылатын кескін суретті матада салуды дайындау технологиясының параметрлері. Басқа декорациялардың артында орналасады.
  2. Жартылай қатты декорация дайындау барысында қисаю көлеміне және тақтайшалар арасындағы арақашықтыққа техникалық талаптар.
  3. Жартылай қатты декорация дайындау барысында қисаю көлеміне және тақтайшалар арасындағы арақашықтыққа техникалық талаптар.
  4. Сахнаның жоғары жағын жауып, көрермендерге көрсетпейтін және штанкеттік көтермеде ілініп тұратын, горизантальді мата түріндегі «сахна киімінің» бөліктерін дайындау тәсілдері.
  5. «Папье-маше» әдісімен спектакльді әрлеу заттарын дайындау кезеңдері.
  6. Декорацияның сипаттамасы және ерекшеліктерін, оларды дайындаудың технологиялық ерекшеліктерін, орналасуын бекітетін құжат.
  7. Жұмсақ декорацияны дайындау үшін қолданылатын, декорациялық сахнаны әрлеу әдіс-тәсілдері.
  8. Сахнаның бір жағынан екінші жағына арнайы механикалық қондырғы және лебедкалар көмегімен қозғалатын генеральды фонды қолданудың техникалық параметрлері.
  9. Декорацияның жартылай-көлемді архитектуралық элементтерін дайындаудың және жасаудың технологиялық принциптері.
  10. Спектакльді декорациялық әрлеу элементтерін дайындаудың техникалық параметрлері.
  11. Қатты декорацияны дайындау үшін қолданылатын материалдар, ағаш тұқымдар, бояғыштар, желім құрамы.
  12. Пайдалану процесінде деформацияға ұшырайтын спектакльдің декорациялық әрлеу заттарын механикалық өңдеу әдіс-тәсілдері.
  13. Спектакльдің декорациялық әрлеу заттарының әр түрлі фактураларын имитациялау тәсілдері.
  14. Декорацияның каркасты элементтерін өңдеу технологиясы мен дайындау ерекшеліктері.
  15. Спектакльді әрлеудің инженерлі құрылымын дайындау технологиясының талаптары.
  16. Жонғыш металды ілмектер көмегімен декорацияның жеке бөліктерін біріктірудің негізгі әдістері.
  17. Өртке қарсы құралдармен спектакльді декорациялық әрлеу заттарын өңдеу әдістері мен талаптары.
  18. «Имитация рытого бархата» әдісімен жұмсақ декорацияларды дайындау ерекшеліктері.
  19. Пьесса кейіпкерлеріне көп немесе аз мөлшерде өмір шындығын суреттейтін декорациялық әрлеудің принциптері.
  20. Павильонды декорацияны дайындаудың стандартты талаптары.
  21. Айналмалы брусок көмегімен үшқатпарлы қабаттарды дайындаудың әдістері.
  22. Ағаш тікенектерді пайдалануымен декорацияның ажырайтын бөліктерін біріктіретін жүйе.
  23. Театрда қолданылатын есік қораптар құрылымының ерекшеліктері. 
  24. Театрда қосалқы, аспалы және салмалы терезе рамаларын дайындаудың спицификасы және талаптары.  
  25. Декорацияның қай түрін дайындау барысында калеванды брусок пайдаланылады?