8D02116-«ӨНЕРТАНУ» /«Өнер тарихы мен теориясы»

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ МӘДЕНИЕТ ЖӘНЕ СПОРТ МИНИСТРЛІГІ
Т.Қ.ЖҮРГЕНОВ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ӨНЕР АКАДЕМИЯСЫ

«БЕЙНЕЛЕУ ӨЕНРІНІҢ ТАРИХЫ МЕН ТЕОРИЯСЫ» кафедрасы

8D02116-«ӨНЕРТАНУ» /«Өнер тарихы мен теориясы»
білім беру бағдарламасы бойынша докторантураға қабылдау емтиханының сұрақтары:

«XIX-XX ҒҒ. ҚАЗАҚСТАН ӨНЕР ТАРИХЫ»
пәні бойынша емтихан сұрақтары

1. ХІХ ғасырдың ортасындағы Қазақстан шыңдығы Томас Аткинсон шығармашылығында визуалды құжаттама ретінде.
2. Отандық ғалымдардың зерттеулеріндегі Ш. Уәлиханов графикасы.
3. Т.Шевченконың Қазақстандық шығармашылық кезеңіндегі сюжеттік шешімдері.
4. Қазақ ою-өрнегі: қалыптасудың тарихи кезеңдері; қолданбалы өнер түрлеріндегі оның ерекшелігі; семантикалық мағыналары.
5. Қазақстанның заманауи өнеріндегі түркі мифологиясы бейнелерінің маңыздылығы.
6. Дәстүрлі өнер туындыларын зерттеу әдіснамасы.
7. Қазақ халық өнерін зерттеушілер: тәсілдердің эволюциясы.
8. Ғалымдар мен жазушылардың зерттеулеріндегі Н.Хлудов шығармашылығы.
9. Верный қаласының сәулет өнеріндегі (1883 жылдан 1903 жылға дейін) Поля Базиль Гурдтың алатын рөлі.
10. М.Гинзбургтың Алма-Ата сәулетіндегі конструктивизмі.
11. Сәулет өнерінде ұлттық неоклассицизмнің ерекшеліктері.
12. 1920-1930 жылдардағы қазақ бейнелеу өнеріндегі кескіндемелік бағыттар.
13. Ә.Қастеевтің кескіндеме жұмыстарының стилистикалық әдістері.
14. Қуғынға ұшыраған суретшілердің шығармашылығының маңыздылығы.
15. 1940-1950 жылдардағы суретшілердің шығармашылығындағы социалистік реализм идеялары.
16. 1960 жылы кескіндеме өнеріндегі қатаң стильдің ұлттық ерекшелігі.
17. С.Калмыков мұрасындағы шығармашылық әдіс.
18. С.Мәмебеевтің көркемдік жүйесінде қазақ мәдени құбылыстары мен орыс-еуропа көркемдік дәстүрлерінің синтездік әсері.
19. Е. Сидоркиннің шығармашылығындағы ұлттық образдар.
20. Т.Досмағамбетов шығармаларындағы академиялық реализм.
21. Е.Мергеновтың шығармашылығындағы «Эмоциялық жарақаттар» — шетелдік өнертанушылардың интерпретациялау принципі.
22. Қазақстандағы Contemporari art: бағыттары, суретшілері.
23. Contemporari art қалыптасуына Р. Халфиннің шығармашылығының маңыздылығы.
24. Тәуелсіздік кезеңіндегі тарихи кескіндемелік шығармалар.
25. Қазіргі Астана сәулет өнеріндегі постмодернизмнің үрдістері.
26. Заманауи сәндік өнердегі ұлттық дәстүрлердің рөлі.

«Өнертанудың әдіснамасы» пәні бойынша емтихан сұрақтары:
1. Ежелгі грек поэзиясы мен философиясындағы экфрасис.
2. Декарттың трактатындағы классицизмнің негізгі принциптері.
3. И.Винкельман және оның антикалық зерттеулері.
4. Я Буркхардтың мәдениет тарих тұрғысынан түсінігі («Ренессанс мәдениеті» атты зерттеуі)
5. XIX ғасырдағы өнертанымдағы позитивизмнің принциптері.
6. ХХ ғасырдағы өнер тарихында «форма мәселесі» және «стиль мәселесі».
7. Г. Вёльфлиннің стиль концепциясы.
8. «Көркем еркіндік» — А.Ригл тұжырымдамасының жетекші идеясы.
9. В. Воррингер теориясындағы қабылдаудың екі формасы.
10. М. Дворжактың зерттеуіндегі дәуірдің көркемдік және рухани өмірі.
11. Өнер феноменологиясы.
12. Г. Зедльмайердің құрылымдық тұжырымдамасы.
13. Вендік өнертанмының зерттеу тарихнамасы.
14. «Білім» әдісі және оның өкілдері.
15. Өнер туындыларын иконографиялық талдау: әдіс эволюциясы.
16. Д. Вазаридің көркем теориясы.
17. Э.Панофскийдің зерттеуіндегі иконография және иконология.
18. К. Юнгтің Пикассо шығармашылығы туралы ойлары.
19. Э. Гомбрих «Мотивы памяти» еңбегі.
20. Өнертану әдіснамасындағы психологиялық теориялар.
21. Социологиялық талдау әдістері.
22. Деррида және оның «Правда в живописи» кітабы.
23. К.Поппердің сыни рационализмі.
24. М. Баксандалл — «өткір сын» әдісі.
25. Өнер және герменевтика.

«ХХ ғасыр Батыс Еуропа өнері» пәні бойынша емтихан сұрақтары.

1. ХХ ғасырдың Батыс Еуропа өнерінің негізгі мәселелері мен кезеңдері.
2. Модернизмнің шығу тегі, мәні және идеологиялық бағдарламасы.
3. Aр нуво және Еуропалық сәулет өнеріндегі ұлттық романтикалық ізденіс.
4. Авангардтық бағыттардың қалыптасуы. Әлеуметтік-тарихи контекст және ресми ізденіс.
5. Кескіндеме және мүсін өнеріндегі авангард бағытының қалыптастырудағы еуропалық емес мәдениеттер өнерінің рөлі. Экспрессионизм, кубизм, сюрреализм.
6. Кубизм және футуризмдегі кеңістік пен уақыттың мәселелері.
7. Өнердегі жеке тұлғаның рөлі. П. Пикассоның шығармашылығы.
8. Фовизм және экспрессионизмнің тарихы мен көркемдік ерекшеліктері. ХХ ғасыр басындағы француз және неміс өнерінің ерекшелігін салыстыру және сипатау.
9. Абстракционизм: шығу тарихы, негізгі бағыттары және шеберлері. В. Кандинский, К. Малевич, П.Мондриан.
10. Супрематизмнің заманауи сәулет өнерге әсері. З. Хадид.
11. ХХ ғасыр өнерінің дамуындағы реди медтің рөлі. Өнердегі бейнелерден бас тарту.
12. ХХ ғасырдың бірінші жартысындағы итальяндық өнер мектебінің мәселелері. Көркемдік бағыттары және маңызды тұлғалары.
13. Сюрреализмнің теориясы мен көркемдік практикасы. С.Дали, Р. Магрит, М. Эрнст, Х. Миро.
14. ХХ ғасырдың бірінші жартысындағы еуропалық мүсін өнеріндегі пластикалық жаңашылдығы. А.Аркипенко, А.Джакометти, С.Бранкуси.
15. 1920-30 жж. Еуропалық өнердегі бейнелеу үрдістерінің мәселелері.
16. КСРО, Германия және Италия тоталитарлық өнерінде идеологиялық диктатураны бейнелеу.
17. Конструктивизмнің анықтамасы және теориясы.
18. Сәулет өнеріндегі халықаралық стиль. Модернизмнің жетекші шеберлерінің шығармашылығы.
19. ХХ ғасырдың ортасында мүсін өнеріндегі жаңашылдық және символикалық бейнелер. Г.Мур, А. Цадкин, М. Марини, Д.Манцу.
20. ХХ ғасырдың екінші жартысындағы өнердің ерекшеліктері. Постмодернизм.
21. Постмодернизмнің теориясы: «автордың өлімі», ирониалық, апрориация, интертекстуалды, көркемдік стратегиялардың алуандығы.
22. ХХ және ХХІ ғасыр кезеңдегі сәулет өнерінде форма қалыптастырудың динамикалық принциптерін іздестіру және постмодернизм. Н. Фостер, Р.Колхаса, Ф.Гери, З.Хадид, Д.Либескинд, Дж Нювель, С.Калатравы шығармашылығы.
23. Инсталляция өнері. Өнер объектіден инвайронментке.
24. Перформанс өнер тарихы мен әдістері.
25. ХХ ғасырдағы өнердің жаңа медианың рөлі. Видео-арт өнерінің пайда болуы.